Webáruházak aranykora

A koronavírus okozta fertőző betegség miatt a magyar lakosság számára is felborult az eddig megszokott menetrend, a napi ritmus. Nagyon sokan már hetek óta az otthonukban töltik mindennapjaik nagy részét, a különböző óvintézkedések bevezetése következtében a legtöbben őrizkednek a társas érintkezéstől, ezért még vásárolni sem mennek el. Ráadásul a fizikai üzletek nagyrésze is átmenetileg bezárt. Az elmúlt években gombamód megszaporodtak a különböző online áruházak, most úgy látszik eljött az ő idejük. Jelenleg ebben a szektorban emeltek fizetést, egyes helyeken a munkaerő iránti igény is megnőtt. Nagyon kényelmes és biztonságos webáruházból rendelni, csupán egy okoseszköz (számítógép, okostelefon, stb.) szükséges hozzá és néhány kattintás. A házhozszállítást ők biztosítják, a fizetést is rugalmasan kezelik és a legtöbb esetben vállalnak visszafizetési garanciát is. Igaz, manapság túlterheltek az online áruházak, főleg az élelmiszereket forgalmazó boltok, a korábbi hetekhez, hónapokhoz képest lassabban dolgozzák fel a megrendeléseket, de minden esetben teljesítik, ha késve is. Eljött az ő aranykoruk. Nem tudni, hogy ez meddig tart, nyilván ez egy kényszerhelyzet, de sok esetben életmentő is, mert interneten keresztül bármit lehet rendelni. Jellemző, hogy amikor az embernek több a szabad ideje sok mindent észrevesz. A tavasz közeledtével egyre több kerttulajdonos szeretné minél hamarabb elvégezni a kötelező, vagy eddig hanyagolt munkáit. Ehhez nagy segítséget nyújtanak a kertészettel foglalkozó webshopok. A házban és a ház körül felgyűlt elvégezni valók is előtérbe kerülnek. Ilyenkor a bútorboltok, festékboltok, szerszámboltok jönnek szóba. Most, néhány hét alatt, amíg a betegség le nem cseng és vissza nem áll minden a megszokott kerékvágásba, a semmittevés helyett sokan az említett feladatokat végzik el. Akinek nem aktuális az előbb ecsetelt helyzet, azok közül is a legtöbben webshopból szerzik be a mindennapra szükséges élelmiszert, ruhát, vegyiárút és egyebet. A gyerekek vígaszként játékokat, könyveket és egyéb számukra fontos tárgyakat, eszközöket kapnak. Mindenki ismeri az érzést, hogy mennyire felemelő tud lenni, amikor megérkezik a megrendelt, hőn áhított ruha, bútor, tárgy vagy eszköz. Picit megtöri a hétköznapok szürkeségét. A legtöbb webáruház forgalma a háromszorosára, esetenként akár az ötszörösére, vagy ezt meghaladó mértékűre növekedett. A bankok által meghirdetett hiteltörlesztési moratórium is életbe lépett, ezért lesznek olyan családok, ahol a többletpénzt a régóta áhított műszaki cikkekre és egyebekre költik majd. Persze ésszerű volna ezt félretenni a majdani hiteltörlesztésre, de nem mindenki gondolkodik így. Azok az online cégek, amelyek most sok ügyfélre tesznek szert, a jövőben is megtarthatják nagy részüket, amennyiben jó marketingpolitikát folytatnak. Például az aktuális helyzet visszarendeződése után is az emberek szívesebben vásárolnak majd webáruházakból, ha minden esetben a megrendeléseik mellé kapnak valamilyen ajándékot, vagy kedvezményt. Érdemes kialakítani egy törzsvásárlói programot. Ezt mindenki szereti és a boltban való személyes vásárlások helyett maradnak a most oly aktuálissá vált internetes vásárlások mellett. Nem törvényszerű tehát, hogy az emberek visszaálljanak teljesen korábbi szokásaikhoz. Jelenleg nagyon fontos a korrektség, hitelesség, mert ha most egy online cég kizsákmányolja ügyfeleit, menekülni fognak tőle a vásárlók. Mérlegelni szükséges tehát, hogy mi éri meg jobban: most meggazdagodni az ügyfelekből, vagy lassúbb tempóba gyarapodni és megtartani a vásárlók nagy részét.